חדשות

בוטל לצמיתות רשיון רופא הילדים שנמצא אשם בעבירות מין חמורות

כשנה לאחר שהורשע ונגזר עליו שנה מאסר בפועל, הודיע משרד הבריאות כי הוא מבטל את רשיונו של ד"ר מאיר למפיט: "ניצל את מעמדו כדי לבצע עבירות מין קשות בקטינים וכדי לספק את יצריו המיניים החולניים"

רופא הילדים ד"ר מאיר למפיט. הורשע בעבירות מין בקטינים. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

משרד הבריאות  הודיע אתמול (ב') כי החליט לבטל לצמיתות את רשיון העיסוק ברפואה של ד"ר מאיר למפיט. ההחלטה באה בעקבות פסיקתו הסופית של השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב כערכאה אחרונה לאחר שעיין בדו"ח ועדת משמעת שדנה בקובלנה שהוגשה נגד ד"ר למפיט ולאור מסקנותיה והמלצותיה. ד"ר למפיט נדרש להפקיד את רשיונו לעסוק ברפואה באגף לרישוי מקצועות רפואיים במשרד הבריאות.

בהחלטתו פירט השופט סטרשנוב את העובדות הבאות: ד"ר למפיט הוא רופא מורשה ומומחה ברפואת ילדים. נגדו הוגשו שתי קובלנות על שתי פרשות, האחת מסוף 2016 לאחר שיצר קשר עם קטין כבן 15 באמצעות אתר אינטרנט להיכרויות ושוחח עימו באמצעות הווטסאפ. בהמשך הם נפגשו בביתו של הרופא ושם הוא ביצע בקטין מעשה סדום וגרם גם לקטין לעשות זאת.

גם הפרשה השנייה נוגעת לקשר דומה שיצר הרופא עם קטין נוסף בן 19 כיום (ואז בן 17) וגם כאן פרסם הרופא בשלב הראשון באתר אינטרנט להיכרויות הצעה למתן שירותי מין תמורת תשלום. הרופא נפגש את הקטין והם קיימו יחסי מין אוראליים זה בזה. הרופא שילם על כך 500 שקל.

שתי הפרשות הגיעו לבית משפט השלום בתל אביב וזה פירט בפסק הדין שניתן ביוני 2020 אילו עבירות בחוק העונשין עבר הרופא. הוא  הודה והורשע על סמך הודאתו ונגזרו עליו 12 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 2,000 שקל והוא גם חויב לפצות את שני הקטינים ב-7,500 שקל כל אחד.

בעקבות הרשעתו והעונשים שנגזרו עליו, הוגשה קובלנה למשרד הבריאות על כך שגילה התנהגות שאיננה הולמת רופא מורשה והורשע בעבירה פלילית גם לפי שני סעיפים בפקודת הרופאים. ועדת משמעת שמינה המשנה למנכ"ל משרד הבריאות דאז, פרופ' איתמר גרוטו, בהרכב ד"ר אילן וסרמן (יו"ר), פרופ' יעקב גזל ועו"ד יגאל חיות, דנה בפרשה.

הרופא הודה במיוחס לו הביע צער וחרטה על מעשיו. הוא גם תיאר בדיון את מצבו: יליד 1952, גרוש ואב לשני ילדים מבוגרים. מאז גילוי המקרים, ב-2018 הותלה רשיון הרופא שלו ומאז איננו עוסק עוד ברפואה, הוא הוכרז כפושט רגל  ועובד רק בעבודות מזדמנות.

הוועדה, ציין השופט סטרשנוב בהחלטתו הסופית, שקלה את גילו המבוגר של הרופא, עברו הנקי, היותו מצוי עתה בהליך שיקומי וכן את מכתבי ההערכה והתודה שקיבל ממטופליו במשך 40 שנות עבודתו. כן ציינה הוועדה שהעבירות לא בוצעו במטופלים או במהלך טיפול רפואי, אולם המליצה לבטל מיידית את רשיונו כרופא. ההחלטה הועברה, כאמור, לידי השופט סטרשנוב שהוא הערכאה הסופית בכל הנוגע לעבירות של עובדי מערכת הבריאות.

בהחלטתו כתב השופט: "מעשיו של הרופא בקיום יחסי מין עם קטינים, גם אם ללא כפייה, הם חמורים, פוגעניים ונפשעים. אין להכיר בהם בחברה בת תרבות. הרופא שנגדו הוגשו הקובלנות ניצל את מעמדו וגילו המבוגר כדי לבצע עבירות מין קשות בקטינים בני 15 ו-17 על מנת לספק את יצריו המיניים החולניים. משנה חומרה, בעיניי, יש ליחס לעובדה שהנאשם הוא רופא ילדים במקצועו, אם כי העבירות לא בוצעו כלפי מטופליו שלו או במסגרת עבודתו הרפואית. אלה מעשים נלוזים ומחפירים, שקלון דבק בהם ובהתאם קבעה ועדת המשמעת שיש לנקוט כנגדו באמצעי משמעת חריף. אני סבור כמוה כי נוכח חומרת מעשיו ועוד בהיותו רופא ילדים, ומחמת הצורך להגן על הציבור מפניו, אין מנוס מלבטל את רשיונו לעסוק ברפואה לצמיתות" .

נושאים קשורים:  ד"ר מאיר למפיט,  שלילת רשיון,  עבירות מין,  משרד הבריאות,  פסק דין
תגובות
אנונימי/ת
04.05.2021, 11:22

ביטול הרישיון מוצדק לאור העבירה, אבל הניסוח בעייתי.
הם לא היו מטופלים שלו והוא יצר איתם קשר דרך האינטרנט, אז איזה ניצול מעמד בדיוק? לגבי הנער בן ה 17 לא ברור לי בכלל על איזו עבירה בחטק העונשין הוא עבר.
חוץ מזה למה הכוונה יצריו המיניים החולניים? מה זה יצר מיני חולני? זה לא שהוא קיים מגע מיני עם ילדים בגיל 10. זו אפילו לא פדופיליה.