COVID-19 בישראל

במשרד הבריאות חוששים מזליגת המוטציה ההודית לישראל

דיון דחוף הבוקר במשרד הבריאות בניסיון למנוע את זליגת הוריאנט ההודי לארץ, שככל הידוע עמיד לחיסון נגד נגיף הקורונה

מגיפת הקורונה בהודו. שינויים בדיווחים על תחלואה ותמותה. צילום: Manoej Paateel/ שאטרסטוק

דיון דחוף בהשתתפות בכירים במשרד הבריאות והמל"ל התקיים הבוקר (ג') כדי לקבל החלטה כיצד על ישראל לפעול מיידית לנוכח התחלואה הגבוהה בקורונה בהודו.

אתמול התקיים מרתון דיונים אבל הובעו בו דעות רבות במשך שעות ארוכות מבלי לקבל החלטה. אחת האפשריות שנדונה: ישראלים מחוסנים או מחלימים וכמובן זרים הנוחתים בנתב"ג, או מגיעים דרך מעברי הגבול עם ירדן ומצרים, יחויבו בבידוד.

מימדי ההתפרצות של הקורונה בהודו מעוררים דאגה רבה במיוחד מחשש שהוריאנט ההודי של הנגיף, שלגביו אין עדיין מספיק מידע, כנראה עמיד לחיסון ברמה כלשהי. הצעה אחרת שעלתה בדיון אתמול: לבטל באופן גורף את כל הטיסות הישירות מהודו, אבל עלה חשש שלא יהיה ברור מי המגיעים לארץ יצא מהודו אבל עבר דרך תחנת ביניים (לטיסת קונקשיין) ויהיה קשה עוד יותר לאתר נוסעים כאלה.

באופן רשמי אותרו עד כה בישראל עשרה מאומתי קורונה עם הוריאנט ההודי אולם לפי מפקדת אלון של פיקוד העורף היו בשבוע שעבר כמה טיסות מהודו עם מספר גדול יותר של נדבקים-חולים, רובם עובדים זרים. בדיווח ב"ידיעות אחרונות" נמסר כי בטיסה אחת היו 18 נדבקים, באחרת 16 ובשלישית עשרה. הם התגלו כחיוביים לנגיף רק בנחיתתם בישראל. אתמול נמסר מ"איכילוב" על בן 26 שהגיע חולה מהודו והתברר שלא חוסן.

הקושי לקבל החלטה לעצירת כל הכניסות לישראל מהודו נובעת, בין השאר, מכך שבישראל יש צורך בעובדים זרים ממדינה זאת.

בדיון הבוקר הועלתה האפשרות לאסור נחיתת זרים מכל המדינות שהוכרזו במסגרת אזהרת מסע או לחייב את כל הבאים לבידוד מחמיר (14 ימים) שיכלול בדיקות תכופות, וביניהן גם ברזיל, מדינות נוספות בדרום אמריקה ואפריקה וגם מארה"ב, טורקיה, אוקראינה, צרפת ואיחוד האמירויות.

על מנת לשמור על תחלואה נמוכה ולאפשר את המשך ההקלות במשק כבר בשבוע הבא, משרד הבריאות מבקש להביא לאישור הממשלה היום את האסטרטגיה למדיניות מחמירה בגבולות המדינה, ופתיחה רחבה בפנים. כלומר, שמירה על רמת תחלואה נמוכה ככל שניתן בתוך ישראל, תוך מניעת כניסת תחלואה ווריאנטים מבחוץ.

גורמי המקצוע במשרד הבריאות יציגו לממשלה את ההמלצות הבאות: חלוקת מדינות העולם לשתי קבוצות - קבוצה ברמה 1 שבה ייכללו רוב מדינות העולם, בהן תמשיך המדיניות הקיימת; קבוצה ברמה 2 – מדינות בעלות סיכון גבוה שלגביהן תתבצע הקשחה של המדיניות הקיימת באופן הבא: תיאסר לגמרי יציאת ישראלים (למעט חריגים); ישראלים החוזרים ממדינות ברמה 2 יהיו מחויבים לבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים; זרים שיאושרו באופן חריג ממדינות ברמה 2 ייכנסו למלונית.

הקריטריונים למדינות ברמה 2 יתבססו על עבודת מרכז המידע והידע שגובשה לעניין אזהרות המסע, אשר כוללים התייחסות להימצאות וריאנטים חשודים/מסוכנים במדינה וכן שיעור וכמות החולים החוזרים ממדינות אלו לישראל. נכון להיום הקריטריונים כוללים שבע מדינות (המדינות אשר עליהן חלה אזהרת המסע).

עדכון המדינות יתבצע אחת לשבועיים בוועדה במתכונת דומה לזו שפעלה לעניין המדינות הירוקות והאדומות. במידה שתהיה מדינה שבה יש עלייה חריגה בקריטריונים, ניתן יהיה להכריז עליה תוך כדי השבועיים. התנאים המחמירים יחולו על מי ששהה באחת מהמדינות ברמה 2 במהלך 14 הימים שלפני הגעתו לארץ.

משרד הבריאות יפרסם מראש מדינות שמצויות בתהליכי החמרה, כדי לאפשר לנוסעים לשם להתארגן מראש.

לגבי תיירות נכנסת: לאור מצב התחלואה המתפשטת בעולם וגילוי הוריאנטים החדשים – משרד הבריאות ממליץ לדחות את פיילוט התיירות הנכנסת בחודש (לסוף חודש יוני).

התכנית, כאמור, עדיין לא אושרה בממשלה.

נושאים קשורים:  המוטציה ההודית,  חדשות,  נתב"ג,  19-COVID,  משרד הבריאות,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
29.04.2021, 08:33

COVID-19 בישראל
במשרד הבריאות חוששים מזליגת המוטציה ההודית לישראל דיון דחוף הבוקר במשרד הבריאות בניסיון למנוע את זליגת הוריאנט ההודי לארץ, שככל הידוע עמיד לחיסון נגד נגיף הקורונה
שאת הכותרת

זה התוכן
מימדי ההתפרצות של הקורונה בהודו מעוררים דאגה רבה במיוחד מחשש שהוריאנט ההודי של הנגיף, שלגביו אין עדיין מספיק מידע, כנראה עמיד לחיסון ברמה כלשהי.

עצוב לראות שמערכת שרוצה לספק מידע רפואי לאנשי רפואה מלאה בפופוליזם

אנונימי/ת
29.04.2021, 12:38

אפשר להפסיק לחשוש, היא כבר זלגה